Monday, May 4, 2015

THE CHARITY OF HELLO KITTY

Consider to my reguler meeting, this morning I had a usual problem of Jakarta`s traffic jam. Im going at 09.30 sharp, hoping to meet and greet with the pink famous cat, Miss Hello Kitty. 

Yes, Miss Kitty herself invited me a few days ago. She talks to me, that today is her launching of new programs. Too bad, I attended at the meeting soo... late! 


The invitation are at 11pm but I attended almost 1 am. The venue already empty and ... I just eat lunch for awhile. Some Emak Blogger that I met are laughed and so pity looking at me... oh my... 

Taken from pinterest


I wondering Miss Kitty will angry to me *sigh*

Who is Miss Kitty anyway?

Hello Kitty (ハローキティ Harōkiti)
 (full name Kitty White (キティ・ホワイト Kiti howaito))
Yes, as always, I think we should read that from wikipedia...Miss Kitty is a fictional character produced by the Japanese company Sanrio, created by Yuko Shimizu and currently designed by Yuko Yamaguchi. She is depicted as anthropomorphic -character like human- white Japanese bobtail "cat" with a red bow. 

Why do I use an apostrophe? 
Because... Miss Kitty unfortunately is NOT A CAT. At all. She defined as a little girls. The facts of Miss Kitty`s personalities are :

1. She is also known as Kitty Chan
2.  Her real name is Kitty White, yet you can see on her skin..
3. She lives in London, perhaps her friends are Harry Potter and Mr. Bean!
4. She has twin sister! And her twin`s named is Mimmy.
5. I don`t argue if she was Sagitarius girl, because she was born on November 1st. 

Miss Kitty was born in Japan on 1974 .. ow, she is already old, then! She is also the richest and famous girl in the world. You can find her in every cute things that any girls want.. ahahaaah... I can say that, because my dearest daughter Aniqa has it! The mug, pouch, shoes, t shirt... named it!

The objective of meeting
I capture this from Japanese Hello Kitty on the street, google.com
Oh, well...  my friend Maya said, that Miss Kitty told us she will going around  her Hello Kitty`s area every Saturday and Sunday, so you can see her at that time. Yeaay! So now you can meet and greet her, okay!

Miss Kitty also make this moment for charity, give a lots of books for school, I don t know where it is. 


So, after I heard all the news, I`m going back home early. Thankyou Miss Kitty, I hope next time we will meet and greet again! Mmuuuaaach....


The moment at Dunia Fantasi Ancol






33 comments:

  1. Nyimak aja mba, saya kurang b.inggris'a :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooh... iya nanti khusus kuterjemahkan untuk mas Ilham yaaa

      Delete
  2. Dih, dia nulis pakai bahasa inggris, dan keren pula!
    Aaaah, kamu tulisannya kok bagus sih, bikin aku penasaran sama Hello Kitty :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aduh, dipuji seorang suhu itu serasa dapet durian runtuh satu truk!

      Terima kasih banyak mbak Indaaaah... ur the best, too!

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  3. Aduh kak, aku ngak paham ama bahasa inggris hahaha
    Btw sebenarnya murah banget kalo 350 ribu setahun tapi kok yaaa menurutku paling cuman sekali datang trus males lagi hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duuuu..hh mas... ini sedang belajar .. ngono looooh...

      iya. mosok mentang mentang mbayar tahunan 350ribu trus dateng tiap hari hahaa

      Delete
  4. Coba mak ditanya, itu si kitty pake krim merk apaan lahir taun 74 sampe sekarang masih kiyut begitu x))

    ReplyDelete
  5. Anakku juga suka ma si kitty ini *mainstream abizz* kamarnya semua ada gambar si kitty. Kenapa dulu kamar ku ga begitu... :( #eh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita merenung dengan duduk cantik di pojok kamar, mak ^-^ LOL

      Delete
  6. oh, maaak. Aku salah fokus. Hebat banget bisa nulis pake enggress ginih. Sementara akuuuh? *ah sudahlah #abaikan. Btw, aku suka Hello Kitty dari jamannya Sanrio lagi booming. Punya cukup banyak koleksi bonekanya dari berbagai ukuran dan pakaiaan *inget banget sampe ngumpulin hadiah dari happy meals Mc. Donald, Eh, punya anak dua, gadis2 kecil aku ini gak ada yang suka boneka. Dan Hello Kitty pun hanya jadi pajangan, hiks #eh, curcol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huaaaa.... emak rocker kok.senengnya Hello Kitty :))

      But I think, Miss Kitty is success being your best friend for whole life... ^^

      You supposed to be buy a lots of things for ur daughters... #ngarep

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  7. Nice trip, I love Hello Kitty too <3 <3

    ReplyDelete
  8. oke.. well, I also knew that Hello Kitty is not a cat *my husband ever said* but why.. she always looks like a cat?? Cute cat, excatly. And I love it...

    ReplyDelete
  9. itu beneran bayar 350.000 gratis masuk dufan 1 tahun???

    ReplyDelete
    Replies
    1. iyaaa .... beneran kok. Tiap hari datang juga boleeeeh

      Delete
  10. informasinya singkat namun penuh arti dan sangat bermanfaat.
    thanks bos.

    ReplyDelete
  11. Meskipun Hello Kitty lagi jutek tapi tetep aja kiyut ya, Mbak.. Hahah :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hag hag hag... Miss Kitty White bete bete aaah

      Delete
  12. Bertahan lama juga ya Hello Kitty dari jaman dulu sampai sekarang gak ada kerutan pula :)

    ReplyDelete
  13. liat Hello Kitty jadi pengen poto bareng nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihiiii... sapa yang ngga pingin, coba!

      Delete
  14. Dulu saya ngefans banget sama Hello Kitty, tapi kenapa gak menurun ke anak saya, ya? Mereka maish cuek aja sama Hk hihihi. Tapi, saya kangen Dufaaann :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yoi, mommy Chi.... tomboy yaaa!

      Saya juga kangen, tapi kalo ga sama anak anak bingung mo ngapain gitu

      Delete
  15. lucu ihh pengen peluk hello kitty nya.. ({})
    tapi itu beneran kah masuk ke dufan 350rb gratis sehatun???

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya, sebelum itu malah cuma 250ribu kalo ga salah

      Delete

Thanks sudah mengunjungi blog Neng ya, sahabat ^_^