Wednesday, April 30, 2014

WW : I CAN'T SLEEP WELL WITHOUT IT...

Cajuput oil is an essential oils that cools down my body and helps with infections such as colds,  also helpful for my asthma, sinusitis and a sore throat.


It calms my digestive system when stuck on a car,  and help my muscular aches and pains....


It is also used to ward off insect bites from lice and fleas



Oo.. I love the warm feeling when Si Mbok massage my body or 'kerokan'....




Cajuput oil has a sweet rather penetrating smell. It helps me & my children for fall asleep....



Zzzzzzzz......................

8 comments:

  1. love those smell too..
    btw ternyata kita sama mak, aku juga asma dan sinusitis (mo ngajak toss tp kok gimana getoo)

    ReplyDelete
    Replies
    1. etapi aku dah sembuh - ga total sih, tapi ya lumayanlah.... ^_^

      Delete
  2. dan kalau pas nemu pohonnya... langsung deh metikin daunnya trus diremas-remas...segeeer :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya, mbak Mechta, pernah dapat ya? kalo di kalimantan (tarakan rumahku dulu) ada di depan rumah

      Delete
  3. Yup betul mba Mechta , waktu di Bandung depan sekolah tempatku mengajar ada beberapa pohon kayu putih, aku paling suka kalau lagi pusing langsung ambil daunnya dan diremas2 hmmm suegerr tenan! asli banget baunya! I like it much, Kajuput Oil is always here in y bag or pocket whenever n wherever!

    ReplyDelete
  4. Someone said, cajuput oil is the best medicine for Indonesian ... LOL

    ReplyDelete
  5. dulu saya gak suka banget minya kayu putih. Sejak punya bayi baru suka hihi

    ReplyDelete
  6. sama,,saya selalu dioles ini kalau mau tidur,,,biar hangat mbak,,bukan hanya bayi tapi dewasa juga cucok loh..hehe

    ReplyDelete

Thanks sudah mengunjungi blog Neng ya, sahabat ^_^